Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
E-line Systemy Internetowe
Biuletyn Informacji Publicznej e-BIP 2.0
Biuletyn Informacji Publicznej e-BIP 2.0 - dodatki
Asystent Rejestracji Pojazdów
Asystent Rejestracji Pojazdów
Ivona Reader
Ivona Reader - dodatki
LCD Info - Multimedialny informator w Twojej jednostce
Informator SMS
Informator SMS - dodatki

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - obowiązkowy informator dla jednostek budżetowych

Czym jest BIP

Biuletyn Informacji Publicznej to serwis internetowy zbudowany na platformie bazodanowej przeznaczony do publikacji kompletnej informacji publicznej określonej w Ustawie o dostępie do informacji publicznej z dnia 06.09.2001 (Dz. U.  Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.).
Serwis internetowy BIP musi spełniać szereg wymogów prawnych w zakresie zastosowanych rozwiązań technologicznych i funkcjonalnych określonych w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej z dnia 18.01.2007 r. (Dz. U. Nr 10, poz. 68).

Kto musi posiadać BIP

 
Wszystkie podmioty zobowiązane do przestrzegania przepisów Ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz wszystkie podmioty realizujące zadania publiczne z wykorzystaniem środków publicznych:
 
  • gminy, miasta, powiaty,
  • szkoły, przedszkola,
  • spółki skarbu państwa,
  • jednostki organizacyjne,
  • organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia,
  • inne podmioty z udziałem finansowania ze środków publicznych.

Strona internetowa podmiotu a BIP

Rozporządzenie dopuszcza prowadzenie BIP z wykorzystaniem strony internetowej, pod warunkiem, że strona internetowa spełnia wszystkie wymogi formalne i techniczne określone w rozporządzeniu.
Jeśli strona internetowa nie spełnia tych wymogów, obowiązkowe jest posiadanie odrębnego serwisu BIP.

Czy tworzyć BIP we własnym zakresie

 
Przygotowanie kompletnych rozwiązań do prowadzenia BIP zgodnych z przepisami prawa wymaga wiedzy technicznej, merytorycznej oraz znacznych nakładów czasu. Korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór naszej oferty.
 
Jako firma specjalizujemy się w tworzeniu rozwiązań internetowych, posiadamy odpowiednie doświadczenie i kompetencje.
 
Od 2003 roku zapewniamy kompleksową obsługę oraz nieporównywalnie niższe koszty uruchomienia, utrzymania i rozwój BIP dostosowane do wielkości podmiotów.
 

e-BIP 2.0 - elastyczne rozwiązanie dla Twojej jednostki

 
e-BIP 2.0 jest drugiej generacji aplikacją do prowadzenia BIP.
Podczas jego tworzenia zastosowaliśmy doświadczenia zebrane przez ponad 7 lat współpracy z podmiotami publicznymi. Uwzględniliśmy również opinie naszych klientów.
W efekcie powstała nowoczesna aplikacja klasy CMS.
 
System e-BIP 2.0 działa w przeglądarce internetowej i wymaga podstawowej wiedzy z zakresu obsługi komputera.
 

 e-BIP 2.0 wyróżnia przede wszystkim:
  • wysoka elastyczność działania
  • prostota obsługi
  • budowa modułowa (specjalne moduły przygotowane są w celu publikacji określonego rodzaju informacji np. przetargi, wakaty, akty prawne)
  • kompleksowy rejestr zmian w informacjach publicznych wraz z dostępem do poprzednich wersji informacji
  • zastosowanie szeregu rozwiązań nie wymaganych przepisami prawa
  • szeroki zakres nadawania praw dostępu dla poszczególnych użytkowników
 
Moduły funkcjonalne Warstwa techniczna Konfiguracja i zarządzanie
Menu Serwer FTP Dziennik zdarzeń
Informacja Serwer WWW Rejestr zmian
Akty prawne Serwer SQL Konfiguracja
Zamówienia publiczne   Użytkownicy
Ogłoszenia o naborze    
Rejestr ochrony środowiska    
Procedury załatwiania spraw    
Wyszukiwarka    

Jak wdrożyć nowoczesną aplikację e-BIP 2.0

W celu wdrożenia e-BIP 2.0 w Państwa jednostce należy skontaktować się mailowo lub telefonicznie z naszym Biurem Obsługi Klienta (BOK). Nasza firma zajmuje się kompleksową obsługą BIP. Państwa zadaniem jest przejście szkolenia z zakresu użytkowania aplikacji oraz publikacja informacji poprzez system e-BIP 2.0. BIP utrzymywany jest na naszych serwerach. Państwu zapewniamy dostęp do opieki technicznej i konsultacji z naszym specjalistą w okresie związania umową.
 
 
Dane kontaktowe do BOK:
 tel.: 68 453 28 77
 e-mail: biuro@e-line.pl.

Jakie korzyści daje Państwu wdrożenie e-BIP 2.0

  • pełna zgodność z przepisami prawa
  • zapewnienie rozwoju BIP wraz ze zmianami w przepisach prawa
  • pełna kontrola publikowanych treści w BIP
  • możliwość tworzenia grup użytkowników oraz pojedynczych użytkowników i przypisywanie im odpowiednich uprawnień do modułów, danych oraz operacji.
  • wersjonowanie informacji (użytkownik publiczny może dotrzeć do poprzednich wersji wybranych informacji)
  • wysoki poziom estetyki i czytelności serwisu publicznego
  • prosta obsługa aplikacji e-BIP 2.0
  • przejrzystość i funkcjonalność e-BIP 2.0 z uwagi na wykorzystanie dedykowanych modułów do poszczególnych typów informacji publicznej
  • wykorzystanie rozwiązań funkcjonalnych wykraczających poza wymogi ustawowe a zwiększające funkcjonalność
  • pełna zgodność ze standardem W3C XHTML 1.0 i CSS 2.0 dla części publicznej BIP
  • wbudowanych mechanizm tworzenia tzw. przyjaznych adresów internetowych zwiększających pozycjonowanie serwisu
  • wbudowane mechanizmy zabezpieczenia formularzy i adresów e-mail przed spamem i harvestingiem
  • dostęp do obsługi technicznej poprzez telefon, mail